måndag 25 september 2023

Blogg 25/9 2023.

 Det hände sig en gång att jag mötte två stora hundar med raggen rest på Norra vägen. Jag är inte speciellt vig annars, men dom skrämde mig så pass att jag lyckades kasta mig över ett staket som dessutom satt en bit ovanför trottoaren. Jag vet inte om någon av dom som bodde där såg mig, men jag varken såg eller hörde av någon. Jag hoppas att samma sak inte händer igen. Helst inte alls naturligtvis, men framför allt inte just där. Sist jag gick förbi höll dom nämligen på att spika upp ett högt plank, som jag skulle behöva stege för att ta mig över. Jag misstänker att det var någon typ av bullerplank, för Norra vägen är ganska hårt trafikerad. Visserligen är hastighetsbegränsningen inte mer än fyrtio där borta, men det brukar inte bekymra speciellt många bilförare. Den tyngre trafiken låter väl en hel del även om chaufförerna kör sakta, antar jag. Då hinner dom väl å andra sidan inte dit dom ska i tid. När vi gick förbi planket igår var det målat och klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar