fredag 29 september 2023

Blogg 29/9 2023.

 En gång i tiden vill jag minnas att jag hade en QR-kodläsare i telefonen, men när jag behövde den senast fanns där ingen. Jag försökte installera flera olika utan att få någon rätsida på problemet. Det är ju ingenting livsviktigt, så jag gav upp. Så hade min älskade särbo, som fotograferar i princip allting, tagit ett kort på en lapp med en sån kod. Då gjorde jag ett nytt försök för att visa honom att det inte fungerade och då gjorde det plötsligt precis det. Jag kunde både scanna koden och få upp det jag skulle på skärmen.
När jag bara ska skicka en cd-skiva, som någon har köpt, med Schenker, blir den lilla påsen läskigt likt någonting som borde postas i en brevlåda. Jag är verkligen livrädd att stoppa ner den i en sån av ren tankspriddhet. Vid det laget är frakten betald till Schenker och deras följesedel är den enda adress som finns. Jag har ingen som helst aning om hur jag skulle lösa det. I värsta fall fick jag väl häcka vid brevlådan tills någon kom och tömde den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar