tisdag 5 september 2023

Blogg 5/9 2023.

 I söndags natt hörde jag lite buller, men eftersom jag var i badrummet hade jag svårt att avgöra varifrån det kom. Jag antog att någon granne var uppe på vinden, för dit verkar folk ha ärende alla tider på dygnet. Jag lade mig att sova för öppet fönster och vid halv tre väcktes jag av något ljud utifrån. Nedanför mitt fönster gick en kille omkring och talade i sin telefon samtidigt som han lyste runt omkring sig med en ficklampa. Han hade högtalarfunktionen på, men jag hörde bara en metallisk röst. Jag kunde inte urskilja några ord. När jag läste morgontidningen igår förmiddag föll bitarna på plats. Någon som inte var lika luttrad som jag hade ringt störningsjouren, när det hördes ljud från vinden mitt i natten. Väktare hade kommit och mött några som hade väldigt bråttom därifrån. När polisen kom upptäckte dom två vindsförråd som var uppbrutna. Jag tog mig upp på vinden för att kolla till mitt förråd, men det var orört. Vaktmästaren hade precis lagat klart där uppe, men fick lite extra jobb när jag visade honom att dörren upp från mitt trapphus också hade brytmärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar