onsdag 6 september 2023

Blogg 6/9 2023.

 ”Muren” är ett frågesportprogram som jag aldrig ens hade hört talas om. Tyvärr, för det har visst gått i flera säsonger, även om bara den senaste finnas på SVT play. Det var faktiskt min älskade särbo som tipsade mig utan att det riktigt var meningen. Han trodde i något sammanhang att det var det programmet jag hade sett. Jag googlade på det och insåg att det kunde vara något för mig. ”Jeopardy” såg jag ju mest eftersom det var kändisar som tävlade i den senaste upplagan. I ”Muren” är visserligen dom tävlande vanliga människor. Å andra sidan tävlar dom mot ett helt koppel av kändisar. Hela programmet har dessutom ett kul upplägg, som jag gillar. Lite knäckt blev jag när det visade sig att jag hade fel på en fråga som jag visste att jag kunde svaret på. Det gällde vad som låg på botten av koppen i en kaffekask. Jag har alltid hört att man lägger en sockerbit där, häller på kaffe tills den inte syns och sedan sprit tills den syns igen. Egentligen ska det tydligen vara ett mynt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar