onsdag 27 september 2023

Blogg 27/9 2023.

 Problemet med broderiet jag håller på med för tillfället är att texten är på något asiatiskt språk. Jag tycker ändå det fungerar hyfsat, eftersom det är ungefär samma upplägg som på alla andra tavlor jag har sytt. En gång har jag fastnat helt så här långt. Man skulle ha två trådar med olika färg och jag var inte människa att hitta åtminstone den ena. Det kändes kört för gott, men jag bestämde mig ändå för att bara hoppa över den färgen tills vidare. Om inte annat ser man ju bättre när man börjar bli klar vilken färg på garn man har mest kvar av. Några veckor senare råkade jag få syn på tvåfärgade härvor, medan jag letade efter en helt annan färg och till slut trillade polletten ner. I tidigare broderier har jag fått leta upp och hålla reda på dom två olika färger som skulle blandas. Här satt dom i samma härva och hade rätt nummer för blandningen. Det var så mycket enklare och smidigare, att jag inte ens hade fattat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar