måndag 4 september 2023

Blogg 4/9 2023.

 Södra Sveriges största bakluckeloppis körde sin höstupplaga igår. Vi handlade för flera hundra procent mera än i våras, men det berodde mest på att vi inte köpte en enda pryl då. Jag betalade entréavgiften och ett par andra småsaker med kontanter, men gick sedan över till Swish och fick lära mig någonting nytt. Vissa hade en QR-kod, som man kunde scanna in. Jag hade aldrig noterat att jag ens hade möjlighet till det, men när jag öppnade min app såg jag direkt att jag hade missat det kommandot. Det var förstås betydligt smidigare än att skriva in ett telefonnummer. Det enda jag möjligen var på jakt efter var den där nyckelhållaren som jag bloggade om igår och en sån hittade jag nästan direkt. Jag var lite tveksam till om den skulle fungera till alla mina nycklar, men det gjorde den faktiskt. Så köpte jag ännu ett frågespel, eftersom det nästan inte kostade någonting. Min älskade särbo köpte en stor ljushållare som rymde åtminstone tjugo värmeljus. Mig gav han två höns i porslin, som man kan lyfta av överdelen på. Skylten nedan övertalade jag honom att ge mig. En burk inlagd gurka köpte han mest för att vi kände dom som sålde. Vi köpte lotter och vann en porslinsmugg. Så köpte han med sig tunnbrödsrullar med skaldjur, som han bjöd på till lunch när vi kom hem.

2 kommentarer: