torsdag 7 september 2023

Blogg 7/9 2023.

 När jag cyklade till Astrakanens läkarcentrum för att ta prover igår, räknade jag till tolv ställen på Paradisgatan, där man hade grävt och sedan bara lagat gatan efter sig. Jag hann tänka att det kunde vara på sin plats med helt ny beläggning, innan jag insåg att det var precis vad man höll på att fixa med i resten av Nybro. Precis intill Astrakanen var det ett lättare kaos, eftersom man höll på att asfaltera Tunnelgatan. Bilar kom från två håll och försökte backa och vända, när dom insåg att dom var på väg in i ett vägarbete. På hemvägen såg jag asfaltsgubbarna på Storgatan. Däremellan cyklade jag Emmabodavägen. Den hade jag uppenbarligen inte trafikerat på ett tag, för sist jag hade vägarna förbi där var det mest en grusväg. Nu var tydligen arbetet klart och det hade tillkommit en bred cykelväg. Sånt uppskattar jag. Paradisgatan kan jag nog däremot glömma, för jag läste i tidningen att dom skulle bli klara i Nybro igår. Framöver ska det bli ny asfalt på flera vägar i Målerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar