fredag 22 september 2023

Blogg 22/9 2023.

 När PostNord började med varannandagsutdelning trodde jag att det skulle bli lätt att hålla reda på vilken dag posten kom. Det var måndag, onsdag, fredag jämna veckor och tisdag, torsdag ojämna. Men sedan dök det upp helgdagar mitt i veckorna, som gjorde att hela schemat rubbades. Man fick byta dag för att inte någon skulle få vänta nästan en hel vecka på att få post. Som tur är finns det en alldeles ypperlig sida på nätet, där man kan kolla vad som gäller. Man skriver bara in sitt postnummer, så får man veta vilka dom två närmaste dagarna med postutdelning är. Jag har lagt in ett bokmärke där. Sedan tillkommer förstås problemet med att jag är lite dagvill. Det var jag redan innan, men det har knappast blivit bättre sedan jag slutade jobba. Jag kan vara bombsäker på att posten ska komma på tisdagen. Nu hjälper inte det så mycket, om det visar sig att det i själv verket är måndag just den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar