torsdag 21 september 2023

Blogg 21/9 2023.

 Den nya medicindosetten höll jag på att förstöra direkt. Jag ville komma åt medicinlistan som satt innanför höljet, men var nära att bryta sönder den i mina försök. I bruksanvisningen stod det att det skulle gå lätt, så jag antog att jag gjorde något fel. Det visade sig vara något så enkelt som att jag försökte komma in i fel ände. Om någon annan manöver stod det att man kunde använda milt våld om det krävdes, men det tvivlar jag på att en sån där plastgrej håller för.
Jag ville se programmet om chimpanserna på Furuvik, men lyckades aldrig hitta det i tablån på TV4 play. Jag insåg inte förrän det var för sent och det inte sändes längre, att det hade en fullt naturlig förklaring. Programmen står i bokstavsordning och apan ifråga stavas schimpans. Jag har stavat fel i ett helt liv, så det blir inte lätt att lära om. Tur att det inte är ett ord som man använder speciellt ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar