torsdag 11 januari 2024

Blogg 11/1 2024.

 Min skvallertidning har en tendens att göra stora rubriker av sånt som hände för flera år sedan. När jag först läste om hur någon hade varit nära att elda upp tv-studion under uppesittarkvällen, störde jag mig mest på uttrycket att det ”urartade sig”. När jag läste vidare visade det sig att händelsen hade utspelat sig för tio år sedan. På en bild till artikeln fanns dessutom Lotta Engberg och Daniel Norberg. Jag tvivlar på att någon av dom var programledare när det här hände.

Bilden nedan, som kom upp som minne på Facebook, fick mig att inse att jag var tåligare för bara tre år sedan. Det var gummistövlar och regnbyxor som gällde för att inte drunkna, men cyklade till affären gjorde jag ändå. Det var inget varmt sommarregn heller och vinterjackan gick att vrida ur när jag kom hem. Numera går jag knappt utanför dörren om det kommer någon typ av nederbörd eller är halt. Det är visserligen dyrt med hemkörning, men definitivt beroendeframkallande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar