måndag 29 januari 2024

Blogg 29/1 2024.

 Att det finns dom som gör precis allting i telefonen förstår jag inte alls. För mig är den på tok för liten. Det händer ändå att jag kollar mailen i den och häromdagen blev jag rejält uppskrämd. I det jag kunde se av ett mail från Hyresgästföreningen stod det: ”Hyreshöjning 2024. 30%”. Det är ju inte riktigt vad man har tänkt sig. När jag fick upp hela mailet på min stora datorskärm visade det sig att dom där procenten inte alls gällde hyreshöjningen. Det var en rabatt man fick på Nordic Wellnes. Hyrorna för 2024 verkade långt ifrån klara. Förhandlingarna på flera ställen hade kraschat och skulle avgöras i hyresmarknadskommittén. Där jag bor är det inte ens klart med hyrorna för förra året. Dom ska avgöras i hyresnämnden. Om jag fattade rätt hänger det ihop med att vi hyr privat att det inte avgjordes på samma ställe. Jag har åtminstone inte fått någon information om att det är färdigt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar