fredag 12 januari 2024

Blogg 12/1 2024.

 Min älskade särbo brukar lyssna på väderrapporten på radions P1 strax innan ett på dagarna. Om han missar den går det att lyssna på webben i efterhand. Häromsistens missade han bara början av sändningen. Jag letade fram vad jag trodde var rätt webbsida i min dator, men där stämde ingenting. Lunchekot var förlängt med extra nyheter från Ukraina och vädret fick bara en snabb sammanfattning av en annan uppläsare än den vi hade hört på radion. Mannen i mitt liv är en sån som ringer berörd instans vid såna tillfällen. Det gjorde han även denna gång och blev lotsad till rätt sida där det lät som det skulle. Jag blev förstås tvungen att kolla hur jag hade rört till det och lyckades följa samma länk som första gången. Där låg av någon outgrundlig anledning tablån från den 25 februari 2022, men det hade inte jag noterat. Inte undra på att Ukraina till och med var mera aktuellt än vad det fortfarande är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar