lördag 27 januari 2024

Blogg 27/1 2024.

 Ibland överträffar faktiskt handläggarna inom vården sig själva. Jag var på mammografi i tisdags och igår kom brevet om att undersökningen inte visade något anmärkningsvärt. Då får vi ändå bara post varannan dag numera, men brevet var utskrivet dagen efter mitt besök. Den enda gång tidigare som jag har trott att dom var snabba var det fakturan som kom långt före svaret. Att undersökningen blev avgiftsfri var verkligen ett fall åt rätt håll. Inte så mycket för själva kostnaden som för hur krångligt det var att betala. Jag vet inte om det såg likadant ut på alla håll i landet. I Kalmar var det i alla fall en automat som man skulle stoppa en sedel i. Finns det något jobbigare än automater som bestämmer själva vilka sedlar dom kan tänka sig att godkänna? På dom flesta kallelser man får till vården numera står det att dom har rätt att ta ut en avgift om man avbokar senare än 24 timmar innan. Det lär bli lite svårt om man ska dit en måndag och dom inte är där i helgen. Fast när jag frågade en sjuksköterska nyligen, påstod hon att dom brukade ha överseende i det läget. Annars lär dom ju få ta att man kommer dit genomförkyld, för synsk är i alla fall inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar