tisdag 2 januari 2024

Blogg 2/1 2024.

 Hur man ”borde” uppföra sig vid förkylning numera kände jag att jag hade extremt dålig koll på. När jag var barn skulle man hålla sig inomhus, men som vuxen tycker jag mig ha hört att frisk luft ska vara bra. På ”min tid”, som jag brukar säga, drack man varmt. På senare år har jag tvärtom hört att glass ska vara bra. När jag försökte googla hittade jag bara extremt flummiga råd om att man kunde dricka varmt eller kallt. Det är tydligen bara att välja. Har jag feber behöver jag inte fundera så mycket på var jag ska vistas, för då är det sängen som gäller för mig. Det har jag visserligen inte haft på sistone, men jag läste om covid att det kunde bli värre efter ett par veckor. En ny uppgift för mig var att man kunde bli förvirrad av viruset. Strax efteråt stod jag i badrummet och hittade inte korken jag hade tagit av en flaska. Till slut insåg jag att jag hade satt tillbaka den på flaskan tio sekunder tidigare. Det blir nog svårt att bedöma om jag har blivit mer förvirrad än innan, eller om det befinner sig på samma nivå som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar