fredag 19 januari 2024

Blogg 19/1 2024.

 Vid senaste besöket på ÖoB hittade vi en display med myggspray. Det känns lite oklart för mig på vilket sätt just den varan kunde vara aktuell den här årstiden. Det bästa man kan säga om vinter, snö och kyla är väl att det åtminstone är garanterat myggfritt. Hur jag klär mig vintertid verkar ha varierat genom åren. Jag minns en vinterjacka som varken gick ner över rumpan eller värmde speciellt mycket. Å andra sidan hade jag senare en hel overall, som var desto varmare. Den var rosa, så jag misstänker att jag såg ut som en jättebebis. Jag har något liknande nu. Den är inte lika tjock, men märket Fjällräven borgar ändå för att den håller mig varm. Den är aningen stor, men just denna vinter, när jag inte får plats i vinterjackan, känns det mest som en fördel. Jag har dessutom med stigande ålder slutat bry mig om vad folk tycker så pass att jag till och med går in i butiker klädd som på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar