lördag 6 januari 2024

Blogg 6/1 2024.

 Tom bodde i huset bredvid mitt. Han älskade sol och värme och satt ofta på sin balkong sommartid. Var han ute och gick sökte han upp någon husvägg som solen gassade riktigt hett mot. Han ropade till mig från balkongen en gång och undrade vad jag fotograferade. Sedan dess brukade vi prata några ord när vi sågs ute. Han var en mycket älskvärd person, hade humor och kunde skämta om sin situation, fast han hade både rollator och hemtjänst. Båda delarna gav förstås en viss trygghet. När jag fick veta att han kom från samma trakter som mina gudföräldrar, frågade jag om han visste vilka dom var. Det visade sig att Tom hade varit elektriker och jobbat i min gudfars elfirma som ung. Igår såg jag hans dödsannons. Han hade somnat in lugnt och stilla. Om ett par veckor skulle han ha fyllt åttio, men han kom inte riktigt ända fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar