lördag 13 januari 2024

Blogg 13/1 2024.

 I vår familj var det i det längsta jag som befarade att krigen i världen kunde nå hit också. Min älskade särbo sa alltid att Putin aldrig skulle våga attackera Sverige. Jag har ändå varit dålig på att preppa för krig eller kris. På sin höjd har jag köpt någon extra konservburk. Jag har tänkt tanken att förse mig med kontanter, men aldrig riktigt kommit till skott. När mannen i mitt liv till slut lät sig påverkas, gick det ändå inte så långt att han köpte en nödradio. Oklart om det var kostnaden som avskräckte eller det faktum att man får veva för att hålla igång den. Däremot tyckte han att det kunde vara lämpligt att se till så vi hade batterier hemma till mina båda mindre radioapparater. Att kolla upp hurdana batterier vi behövde, visade sig vara en mycket bra idé åtminstone i klockradion. Jag har kört den med nätdrift i alla år, men batterierna som satt i när jag köpte den har suttit kvar. Självklart hade dom läckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar