söndag 7 januari 2024

Blogg 7/1 2024.

 Sedan innan hade jag en tid till lasarettet som imorgon. Det ska fixas till vid den utdragna tanden, så att det får en chans att läka ordentligt. I torsdags fick jag både sms och mail om att jag hade ett meddelande på 1177.se. Det visade sig vara dags för vad jag hoppas blir det sista cellprovet i mitt liv. Hoppas därför att jag antar att det bara är om cancern har spritt sig dit som det blir fler gånger. Det skulle komma ett brev med fler detaljer. När jag fick brev från landstinget samma dag tyckte jag att det var raskt marscherat. Det visade sig istället vara kallelse till mammografi. Man får gå på det varje år i tio år efter att ha haft bröstcancer. I fredags ringde jag dessutom till Astrakanen och bokade en tid för årlig kontrollbesiktning, som särbon brukar kalla det. Nu har jag alltså fyra besök bokade på olika vårdinrättningar under januari. Tur att två av dom är i Nybro, så jag slipper ge mig ut och kajka buss varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar