fredag 26 januari 2024

Blogg 26/1 2024.

 Målet för gårdagens utflykt var käkkirurgin på sjukhuset i Kalmar. Man skulle plocka bort dom benbitar som hindrade läkningen efter den bortplockade tanden. Jag trodde i min enfald att det rörde sig om ett någorlunda normalt tandläkarbesök, men det visade sig vara en fullskalig operation. Jag fick skydd på huvud och skor och blev tvättad med sprit runt munnen. Så lades ett sånt där skydd som man har vid operationer över ansiktet, så bara munnen och näsan var synliga. Tandläkaren bedövade, plockade ut två små benbitar och sydde ihop. Hur små dom var hoppas jag ni förstår av bilden, där dom ligger bakom rumpan på Solstickepojken på en vanlig tändsticksask. Om jag förstod tandläkaren rätt så kunde den skelettstärkande behandlingen ställa till det med läkningen. Det som är bra för en sak kan tydligen vara mindre bra för en annan. Nu ska jag dit igen om en månad, för att kontrollera att det ser ut som det ska inför implantatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar