tisdag 16 januari 2024

Blogg 16/1 2024.

 Eftersom min älskade särbo är så duktig på att höra av sig till olika företag när han inte är nöjd med deras produkter, bestämde jag mig för att göra samma sak med Decubal Lips & Dry Spots Balm. Jag tänkte bara slänga iväg ett mail med mina tankar och frågor, men det var lättare sagt än gjort. På själva tuben stod enbart en postadress. Jag fick googla på företaget och hittade deras hemsida. Där fanns det också olika val beroende på vad jag ville kontakta dom om. För att klaga på deras kvalitet skulle jag märkligt nog höra av mig till mitt apotek. Dom gick åtminstone att maila och dom verkade ha haft problemet uppe med företaget tidigare. Jag fick förklarat för mig att det antagligen hade med varierande förvaringstemperaturer att göra och inte var något produktionsrelaterat fel. När jag skrev tillbaka att det då måste vara dom som förvarar den i olika temperaturer, eftersom den känns grusig redan när jag får den, fick jag i princip samma svar en gång till. ”Hoppas denna information gör dig trygg med att ge produkten en chans, trots att den är aningen annorlunda mot vad du är van vid” var sammanfattningen i båda mailen. Att skrubba läpparna tycker jag känns extremt annorlunda.

2 kommentarer:

  1. Tycker att svaret var lite av att "bita sig i läppen"! Ordning och metod" efterlyses!

    SvaraRadera