måndag 8 januari 2024

Blogg 8/1 2024.

 Söndagen blev en extremt märklig dag. Jag är alltid morgontrött och igår var klockan långt framåt förmiddagen, innan jag kom ur sängen. När det äntligen lyckades hade jag fått ett mess från min själs älskade att ringa honom innan jag gick in i duschen. Värme och varmvatten hade tydligen lagt av här. Han och ett par till hade ägnat halva natten åt att ringa runt för att få det fixat. När han kom till mig satt han av förklarliga själ stundtals och halvsov. I morse skulle det ha varit tidig uppstigning för avfärd med buss till sjukhuset. När jag precis hade plockat fram det jag skulle ha med mig ringde en sjuksköterska återbud. Tandläkaren hade blivit sjuk. Hon jobbade hemifrån, så hon kunde inte ge mig någon ny tid just då. Jag var förstås tacksam att hon inte ringde vid halv åtta i morse, så jag hade stigit upp tidigt och duschat helt i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar