onsdag 24 januari 2024

Blogg 24/1 2024.

 Igår var det dags för årets upplaga av mammografi. Jag hade tid klockan tre, men på kallelsen stod det att man gärna fick komma femton minuter före utsatt tid. Det skulle fungera smärtfritt om inte den som gjorde bussens tidtabell hade varit en sån tidsoptimist. Den ska anlända till sjukhuset tjugo i tre, men jag har aldrig kommit dit före kvart i. Jag skulle i alla fall hinna till den reserverade tiden, eftersom jag visste vart jag skulle och det inte är långt att gå från huvudingången. Väl på plats stod det plötsligt ingenting på dörren jag brukar gå in genom. Jag kände aldrig på den, men i efterhand förstod jag att den dessutom var låst. Nu hade jag tur och hittade en i personalen att fråga direkt. Istället för att anmäla sig i receptionen skulle man nu göra det i maskinen inne på den vanliga mammografin. Därifrån skulle man följa gröna prickar i golvet för att hitta till rätt väntrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar