onsdag 3 januari 2024

Blogg 3/1 2024.

När det plingade till i SOS-appen igår kväll hade jag bara några hundra meter till olycksplatsen. Då brann det i en av containrarna vid förpackningsåtervinningen. Det var långt ifrån första gången tyvärr. Innan man flyttade upp dom på Åkrahällskolans parkering hade jag dom precis tvärs över gatan. Då hade jag haft ännu bättre utsikt, men då minns jag aldrig att det eldades. Det kanske hänger ihop med att den stora parkeringen är en populär lekplats för motorburen ungdom. Den här årstiden, när träden är avlövade, ser jag bort till containrarnas nuvarande placering också. Det ligger visserligen en byggnad i vägen, men parkeringen verkar ligga högre upp, så man ser den över byggnaden. Nu var det visserligen mörkt, men jag anade i alla fall röken. Det stod dessutom en insatsledarbil där uppe och blinkade redan när jag hörde larmet. Sedan dök brandbilen upp med sitt blinkande. Jag tror dom hade att göra en halvtimme med att släcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar