torsdag 4 januari 2024

Blogg 4/1 2024.

 Jag behöver flera almanackor, för att hålla ordning på mitt liv. Vad jag ska göra, har gjort och inte minst vilket datum det är. En av dom är en så kallad lingonalmanacka, fast jag aldrig har köpt den med just det motivet. Dom senaste åren har jag haft en med lite fåglar och annat runt kanten. I år blev det en som har mera av en krans med blommor och växter. Den sitter med stora nålar på anslagstavlan. Jag behöver inte ens ta bort dom när jag sitter dit almanackan. Det är bara att trä in den bakom dom där stiften. Åtminstone har det varit så tidigare. Döm om min förvåning när jag skulle sätta upp årets och den var för liten! Jag tänkte mig absolut att det var någon typ av standardmått på dom där almanackorna, men den här var ett par centimeter mindre än dom tidigare. Inte verkar det vara samma kvalitet på papper heller, men det är närmast en fördel. Det är inte lika blankt som i dom jag har haft förut och därmed inte lika lätt att smeta ut det jag har skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar