tisdag 30 januari 2024

Blogg 30/1 2024.

 Många sjukbesök blir det för oss gamlingar. Igår gällde det i och för sig enbart provtagningar, som förhoppningsvis ska visa att vi inte är sjuka. Min älskade särbo hade två olika tider på sjukhuset på förmiddagen och jag tog cellprov på eftermiddagen. Det kan man tack och lov göra i Nybro, så man slipper ge sig ut och resa. Jag tyckte ändå att det var en bra bit att gå, så jag gav mig iväg i extremt god tid. Det innebar att jag hann stanna och prata en stund med en bekant jag mötte. På mödrahälsovården (som jag läser på nätet att det heter numera) hann jag inte ens ta av mig jackan, förrän en barnmorska hämtade in mig. Cellprov är bland det mest obehagliga jag vet att ta, men som väl är tar det ju inte många sekunder. Jag var klar fem över halv två, fast jag inte ens skulle ha varit där förrän kvart i. På hemvägen var jag uppe hos särbon och blev bjuden på fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar