måndag 22 januari 2024

Blogg 22/1 2024.

 För sju år sedan slog Ohlssons skor här i Nybro igen. Det var där jag köpte det mesta i både sko- och väskväg. Ett par kängor tror jag mig ha köpt på Skokällaren, när den fanns i Tranan. Hos ManWo shoes hittade jag ett par helt ljuvliga skor, men innan jag behövde nya nästa gång slog dom också igen. Det säljs skor i sportaffären och en del av klädbutikerna. Den enda renodlade skoaffär vi har haft på sistone tror jag var Lundins, som först öppnade i Tranan. Där ute blev dom utsatta för både inbrott och skadegörelse. Vid förra årets marknad upptäckte jag av en händelse att dom hade flyttat till torget. Skorna jag köpte då verkar ha blivit dom enda från den butiken också, för nu håller dom på med utförsäljning. På Facebook läste jag att två lokala tjejer skulle ta över. I lokaltidningen var det mera svävande. Enligt artikeln där fanns det intressenter, men inget var klart ännu. Kanske bli det en fortsättning med skor, kanske med något annat koncept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar