söndag 10 mars 2024

Blogg 10/3 2024.

 En av årets födelsedagspresenter från min själs älskade var ett besök på Baroness restaurang och pizzeria. Jag beställde panpizzan på bilden. Den var precis lika god som jag mindes den och minst lika stor. Killen jag beställde av undrade till och med om vi skulle dela, fast jag missförstod honom. Jag trodde han menade om vi skulle dela på notan, men han menade pizzan. Han hävdade helt riktigt att ingen kunde äta en sån själv. Jag orkar inte ens en hel vanlig pizza, så jag hade med mig en påse att använda som doggybag. Nu var det så mycket ost på den här skapelsen, att jag var orolig för vad resultatet skulle bli, om jag sopade ner den i en påse. Jag fick be om en kartong, som var betydligt jobbigare att bära hem. Sist jag åt en likadan pizza hade vi någonting så praktiskt som en barnvagn att ställa den i, så jag slapp bära. Tjejen som också åkte i vagnen fyller sju om någon vecka, så det bör ha varit ett antal år sedan.

2 kommentarer:

  1. "Nota bene" att det var självklart att jag skulle bjuda Eva på hennes födelsedag (dagen innan)! Själv naggade jag en utmärkt pannbiff med lök och kokta plugg! Jag noterade att det alltid är extra trevligt att äta i Evas sällskap och speciellt när hon lagat något själv! Sista notisen var att vi såg skyltarna med "Godisgrisen" som snart öppnar i samma byggnad som Baroness!

    SvaraRadera