tisdag 26 mars 2024

Blogg 26/3 2024.

 När det kom en order på Bokbörsen i söndags kväll var det länge sedan sist. Min plan för måndagen hade så långt varit att promenera runt förpackningsåtervinningen med skräp. Det kort som skulle postas hade jag tänkt skicka med särbon, som hade ärende ner till centrum. Skulle jag ändå till Circle K med ett paket kunde jag lika gärna gå runt brevlådan själv, så han slapp. Jag funderade på att låna särbons ryggsäck, men dom där två sakerna skulle få plats i min egen, fast den är betydligt mindre. Sedan kom det en order till under natten och plötsligt var min ryggsäck för liten. När jag skulle boka frakten visade det sig att Schenker hade stängt för underhåll. Dom skulle inte vara klara förrän vid elva igår förmiddag, men som tur var för mig gick det snabbare än så. Jag fick särbon med mig på promenaden. När vi ändå befann oss borta vid rondellen, ville han se den nyöppnade butiken med det passande namnet Godisgrisen. På bilden syns alltså en godisgris botanisera i en annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar