fredag 15 mars 2024

Blogg 15/3 2024.

 När jag blev tillsagd att sluta med kalktillskott även i tablettform, hade jag precis beställt hem ett par nya sådana burkar från Apotea. För en gångs skull hade jag lite tur med vad som saknades i försändelsen. Det var nämligen just dom burkarna. Jag hade beställt dom utanför förmånen och det var man tydligen tvungen att skriva en extra anmärkning om. Kapslarna jag köpte för att magen ska klara antibiotikan ligger i en burk vars lock är snudd på omöjligt att få av. Jag får använda en handduk för att undgå att bryta av naglarna eller skinnflå fingrarna. Med penicillinet är det största problemet att det ska tas tre gånger per dag. Morgon och kväll är vad jag klarar av att komma ihåg. Det var samma sak med ögondropparna från början, men där nöjer jag mig numera med två gånger per dygn. Att olika läkare gör olika bedömningar börjar jag vänja mig med. Jag visade någonting jag har i mitt knäveck för min tidigare husläkare, men han såg ingenting alls. Av den nya fick jag veta att det är en bakercysta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar