torsdag 21 mars 2024

Blogg 21/3 2024.

 När jag fick antibiotika mot min inflammerade käke slog det mig inte ens vilken hästkur det var. Oftast tar man det väl bara i en vecka eller tio dagar. Jag skulle hålla på i en hel månad. Igår var det dags för återbesök. Jag skulle först in till en sköterska och röntga vid kvart i ett. Tyvärr var bussen och därmed jag lika sen som vanligt, men hon var förvarnad. Hon hade visserligen redan ropat upp mig innan jag hann dit, men hon återkom. Det blev någon typ av tandröntgen som jag aldrig hade varit med om tidigare. Jag fick ta av mina smycken, stå inne i en mackapär och bita i en grej. Så cirkulerade det jag antar var själva röntgenapparaten runt mig. Resultatet var i alla fall glädjande. Risken att hela käken ska falla ihop verkar vara undanröjd. Tandläkaren visade mig på röntgenbilden att det bara är en liten bit kvar som ska läka. Däremot fattade jag det som att inflammationen kunde blossa upp igen om man borrade ner skruvar, så eventuellt blir det en brygga istället.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att tandläkaren "angör bryggan" ordentligt, så att allt äntligen blir helt bra i munnen! Kram!

    SvaraRadera