onsdag 20 mars 2024

Blogg 20/3 2024.

 Förra veckans leverans från Kvantum lät vänta på sig. Vid halv tre kom ett SMS om att jag var nästa på tur och att chauffören skulle dyka upp tio minuter senare. När han fortfarande inte hade synts till efter trekvart var jag övertygad om att någonting hade hänt när messet redan var skickat. Tjugo över tre ringde han på min dörr och hans uppsyn var helt obekymrad. Han verkade inte ha någon aning om att han var sen. Veckans ersättningsvaror var helt okej. Istället för ett halvkilo grytbitar fick jag ett helt kilo. Det hade förstås påverkat planeringen mera om jag inte hade fått några alls. Nu stoppade jag bara hälften i frysen. Minimjölken var ersatt med ekologisk lättmjölk. Den var helt klart drickbar. Dom har samma fast med lång hållbarhet och den är jag inte lika säker på. Clementinerna saknades, men innan jag hann ringa och klaga insåg jag att det var jag som hade glömt att beställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar