onsdag 27 mars 2024

Blogg 27/3 2024.

 I modern tid har jag haft lite flyt med mina sjukhusbesök. Jag har besökt mammografin, sjukhustandvården och käkkirurgin. Samtliga ligger i hus 2, fast på olika våningar. Till och med jag, som har extremt dåligt lokalsinne, hittar lätt till dom vid det här laget. Det huset ligger dessutom föredömligt nära huvudentrén. Den här veckan har jag fått en kallelse till hudmottagningen och tänkte kolla upp på en karta över lasarettet var den kunde tänkas vara lokaliserad. Jag har visserligen besökt den några gånger tidigare, men det var för hyfsat många år sedan. När jag läste kallelsen lite noggrannare visade det sig att hud också låg i hus 2. Visserligen på plan 6, men det finns ju hiss. Det är bara att trycka på trean för sjukhustandvården, fyran för käkkirurgi och sexan för hudmottagningen. Flickan jag delade hiss med sist jag var där vill jag minnas skulle till plan sju, så det verkar vara ett hyfsat högt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar