torsdag 28 mars 2024

Blogg 28/3 2024.

 Igår var det dags för återbesök på det som ännu så länge heter Astrakanen läkarcentrum. Det verkar som om det blir ett namnbyte när dom snart byter ägare. Min husläkare var i vanlig ordning både ambitiös och noggrann. Hon klämde, kollade reflexer och utvärderade hur och när mina skakningar var som värst. Medicinen jag tog mot dom fick hjärtat att krabba till och med mer än vanligt, så den tog vi bort nu. Hon skulle rådfråga en kollega och eventuellt blir det magnetröntgen av nacken för att kolla upp orsaken till skakningarna. Jag som alltid har skyllt på att pappa ramlade ner från en stenmur när han var barn. Det var den förklaring läkarna hade gett honom och jag antar att det kan vara någonting ärftligt jag har. Så gick min läkare igenom provsvaren från förra besöket med mig. Det som stack ut mest var i vanlig ordning kobalaminet. Det är ingenting farligt, men vill jag spara på tabletterna jag tar för mina sköra naglar kan jag nöja mig med att ta dom varannan dag. Jag har ju uppenbarligen vitamin B12 så det räcker i blodet. Efteråt fick jag vänta en halvtimme innan en sköterska hämtade mig för att ta EKG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar