onsdag 13 mars 2024

Blogg 13/3 2024.

Jag är ganska lättflirtad när det gäller små extra hälsningar från banker och andra företag. En favorit är Avanza, som till varje födelsedag länkar till en rolig födelsedagshälsning. Det dröjde bra länge innan Nordea hakade på, fast deras snutt är mera tjusig än rolig. Charlotte Perelli sjunger tillsammans med en kör, som verkar bestå av anställda på Nordea. Dom kör dessutom samma film år efter år, medan Avanza gör en ny.
En dag mötte jag och särbon plötsligt en före detta arbetskamrat mellan våra hus. Hon bor visserligen inte så långt härifrån, men i vårt kvarter kändes det inte som om hon hade haft ärende tidigare. Jag kan i alla fall inte minnas att hon har varit hemma hos mig, även om jag har besökt henne några gånger. Hon bor i villa och har en trädgård, där jag vill minnas att jag har spelat kubb. Det visade sig att hennes pappa hade flyttat in i mitt hus, så nu kanske jag springer på henne fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar