måndag 18 mars 2024

Blogg 18/3 2024.

 Internet kom förmodligen in i mitt liv lite för sent för att det ska kännas självklart. Stundtals känns det mest bara förvirrat. Som när jag läser om mig själv att hennes födelsedag är den nionde mars och hans lägenhet är värderad till kr. Vilket kön jag tillhör är tydligen lite tveksamt. Att lägenheten inte är värd någonting är i och för sig korrekt, men ska man ändå ha den uppgiften med, borde där väl stå någon siffra. En nolla om inte annat. Då gäller det förstås bara i kronor och ören. För mig är den rent känslomässigt värd massor, eftersom det är mitt hem. På Facebook brukar jag varje dag bläddra igenom mina minnen från samma datum tidigare år. Plötsligt fick jag bara upp rutan nedan. Att min hjärna inte rymmer så många minnen är en sak, men att det inte skulle finnas några kvar från alla mina år på Facebook verkar osannolikt. Speciellt som jag lägger upp ett par tre saker där varje dag. Som tur var fanns minnena på plats igen en stund senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar