måndag 4 mars 2024

Blogg 4/3 2024.

 Annonserna som kommer upp på Facebook känns inte alltid helt relevanta för just mig. När det dök upp en om en ledig lägenhet på Kårlandavägen, tyckte jag att namnet lät bekant. När jag såg att fastighetsbolaget ifråga låg i Hovmantorp förklarade det en del. Jag tror i alla fall att min äldste bror har bott på just den gatan, även om jag inte hade en aning om att den fanns kvar någonstans i mitt bakhuvud. Jag skulle förmodligen inte hitta dit om jag försökte, även om jag antar att Hovmantorp inte är speciellt stort.
Vid återvinningen stör jag mig på folk som tar bilen dit, eftersom det inte känns speciellt miljövänligt. Man kan väl åtminstone av hänsyn till andra människor stänga av motorn medan man sorterar sina sopor, men förvånansvärt många låter bilen gå på tomgång. Jag ser verkligen fram emot lagen som ska komma om hushållsnära sortering. Behöver man bara gå utanför knuten med sitt avfall, kanske man inte sparar ihop lika mycket innan man tar med sig det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar