lördag 23 mars 2024

Blogg 23/3 2024.

 Varmvattnet började småstrula lite här i veckan. I torsdags duschade jag nästan kallt. Igår hade jag insett att det blev varmt till slut, om jag spolade tillräckligt länge. Lite ojämnt blev det ändå. Jag fick höja värmen för att få varmvatten och när det sedan kom blev jag snudd på skållad. Jag vill helst att det ska vara helt borta innan jag orkar göra någon felanmälan. När det håller på såhär är det ultimata att möta någon av fastighetskillarna utanför. Då får jag möjlighet att fråga om det är någonting på gång, eller om det bara är jag som har problem. Nu visade istället vår fastighetstekniker prov på god initiativförmåga igår. När jag var ute på dagens promenad körde han ifatt mig med firmabilen och vevade ner rutan. Mycket riktigt var det vattnet han ville tala om. Vi var visserligen bara tre stycken som hade sagt något och hur han visste att jag hade problem vet jag inte riktigt. Han hade i alla fall bytt en grej och ändrat ett värde, så nu hade jag hoppats att varmvattnet skulle komma lite jämnare. Tyvärr var det lika dåligt idag och över helgen lär det väl inte bli så mycket fixat på den fronten.

2 kommentarer:

  1. Problem med värmen och varmvattnet har varit en återkommande följetong under alla år jag har bott här! Med sex (!) olika fastighetsägare under elva år. I sanning eftersökes "ordning och metod" och framför allt kunskap! "Oräkneliga" rör- och värmefirmor har varit här gång efter annan genom åren!

    SvaraRadera