onsdag 6 mars 2024

Blogg 6/3 2024.

 När jag och min älskade särbo spelar på Svenska spel har jag en stående rad. Jag körde den på måltipset i flera år, medan jag jobbade. När jag inte hade någon inkomst längre, kände jag att det var en av dom utgifter jag kunde stryka. Sedan jag träffade mannen i mitt liv har spelandet återupptagits. Vi alternerar lite mellan Lotto, Eurojackpot och Vikinglotto, men jag kör samma rad på alla. Särbon hånar mig, eftersom den aldrig går in, men det gör å andra sidan inte hans rader heller. Han tillhör ändå den del av befolkningen som anser att man inte kan vinna om man inte spelar. Själv känner jag nog att min salig mor hade rätt. Hon hävdade att man vann mera på att spara pengarna man skulle ha spelat för. Lite komiskt blev det den gången jag hade ett rätt på min rad och det berodde på att jag hade skrivit en siffra fel. Jag får väl vara glad att jag inte upptäckte en sån fadäs efter att hela raden hade gått in.

2 kommentarer:

  1. Å andra sidan har jag ju vunnit "högsta vinsten" redan! Nämligen Dig! :-)

    SvaraRadera