söndag 24 mars 2024

Blogg 24/3 2024.

 Särbon och jag har extremt olika upplägg när det gäller mail. Jag använder ett lokalt program i datorn och rensar och tömmer papperskorgen kontinuerligt. Min själs älskade använder Outlook på nätet. Då har han tusentals mail sparade. Därför blev det lite ångestfyllt när datorn på eget bevåg började radera allihop. Åtminstone var det så han upplevde det. Jag misstänker att han måste ha kommit åt någonting medan han krabbade med sin sega dator. Han ringde i alla händelser till mig. Jag har tillgång till hans mailsida, så jag fick upp den och hittade kommandot för att avbryta raderingen. Typiskt nog hade den börjat från slutet, så det var dom nyaste meddelandena som var borta. I det läget var vi glada att dom mellanlandade i en papperskorg. Efter mycket googlande och sökande hittade jag till slut ett kommando som fick alla mail att laddas tillbaka till inkorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar