fredag 1 mars 2024

Blogg 1/3 2024.

När jag skulle beställa jasminris från Kvantum var en typ av förpackning slut. Det var något som kallades boil in bag. Man lade påsen i kokande vatten och lät den sjuda i tio minuter. När man tog upp den var riset klart. Jag visste inte ens att det fanns någonting sådant. Själv har jag löst mina problem i den vägen med en riskokare, som jag köpte för flera år sedan.
 Vem som får pengarna och varför, när man betalar någonting, är gott att inte veta, som min salig mor skulle ha sagt. Om jag förstod meddelandet rätt så hade Gota media, som tillhandahåller min morgontidning, någonting ihop med Bonniers news. Jag visste inte ens att Bonniers hade några nyheter. I fortsättningen var det i alla händelser till dom man skulle betala sin prenumeration. Ingenting annat skulle förändras, så själv behövde man inte vidta några åtgärder. Jag har bara tidningen på nätet, men även där blir det vad jag skulle kalla ankor ibland. Senast dök det upp en rubrik från december ifjol. Den ligger dessutom kvar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar