tisdag 12 mars 2024

Blogg 12/3 2024.

 När jag hade rett ut mina affärer med den trevliga damen på företaget som jag hade betalat för lite till, betalade jag genast fakturan till inkassoföretaget. Strax efteråt kom det ändå ett mail till från dom. Det var ett efterkrav, eftersom min betalning inte täckte hela skulden. Det var dessutom på exakt samma summa som jag hade betalat och jag fattade absolut ingenting. Det tog en stund innan det slog mig att dom inte skulle få sin betalning förrän nästkommande dag. Det dom såg som en delbetalning var alltså den summa som damen på företaget hade skrivit av och efterkravet gällde den betalning som var på väg från mig. Det kunde ju inte dom veta. Dagen därpå kom mycket riktigt ett nytt mail om att fakturan var slutbetald.
Dagen före min födelsedag såg min profil på Facebook ut som på bilden nedan. Jag vet inte riktigt vilket som var värst. Att dom kände sig manade att berätta för mig om födelsedagen eller att det hade råkat bli imorogon jag fyllde.

4 kommentarer:

  1. imorogon - det låter som något folkslag ur Star Trek! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rövarspråk tänkte jag. Tusen tack!

      Radera
    2. Med risk att bli tjatig; orododnoninongog sosökokesos!

      Radera