söndag 31 mars 2024

Blogg 31/3 2024.

 Postnord är inget företag som jag är speciellt imponerad av. Har man tur kommer breven fram. Har man otur försvinner dom, även om dom är rekommenderade. Portot har höjts till det snudd på outhärdliga och post delas bara ut varannan dag. Nu ska det inte ens räcka för dom med två dagar för att nå adressaterna. Dom anser att regeringen bör ge företaget upp till fem dagar att dela ut brev. Dom menar att om regeringen inte agerar kan dom tvingas avsäga sig uppdraget. Jag antar att det är menat som ett hot, men i mina öron låter det mera som ett löfte. Hela tanken med att privatisera det ena och det andra måste väl vara att den som sköter det bäst ska få uppdraget. Nu piper dom om att dom måste höja priset, eftersom det skickas färre och färre brev. Det låter som en ond spiral, eftersom ingen har råd att skicka någonting med Postnord, när det blir alltför dyrt.

2 kommentarer:

  1. När jag var ung på -60-talet, kom posten två gånger om dagen! Vid halv tio och halv tre! "De ja"! Allt var inte bättre förr, men mycket var det! Javisst, "tiderna förändras," men mycket har blivit till det sämre, tycker jag! Allt kan ju inte vara statiskt! Vad har VD:n för Post Nord för lön? Apropå korkade beslut från EU; korkarna på läsk och mjölkförpackningar! Mellanmjölkens korkar sitter i vägen och går sönder lätt! Läskens korkar är också i vägen! Mjölkens kunde väl vara lösa; de slängs väl inte så ofta i naturen?

    SvaraRadera