fredag 8 mars 2024

Blogg 8/3 2024.

 Jag använder ofta Klarna när jag betalar på nätet, men att få köpen på faktura har jag inte testat förrän helt nyligen. Ett par dagar efter att den var betald fick jag en påminnelse från ett företag. Om jag nyligen hade betalat kunde jag bortse från påminnelsen, så det gjorde jag. När det så kom en ny påminnelse från ett inkassobolag med påförd påminnelseavgift, kände jag mig tvungen att ringa företaget och reda ut det hela. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. När jag satte mig i telefonkö kopplades jag gång på gång bort efter någon minut. Då provade jag istället med kommandot för att bli uppringd. När det inte heller verkade fungera, skrev jag ett syrligt meddelande på deras Messenger. Till slut ringde i alla fall en dam, som lät så vän och mild att jag helt kom av mig i min irritation. Tur var det, för det visade sig att det var jag som hade strulat till det. Hon tog bort påminnelseavgiften, så jag slapp betala mer än den ursprungliga fakturan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar