torsdag 23 augusti 2018

Ett liv i minnen.

När vi ser ”Grevinnan och betjänten” på tv på nyårsafton brukar jag påpeka att någon får ställa upp och göra något liknande för mig, om jag får leva tillräckligt länge. Sedan datorn kom in i mitt liv kör jag en egen variant där. Jag spelar mycket kort- och pusselspel. I dom där man behöver vara fyra spelare är dom andra tre alltid samma män ur mitt förflutna. Alla tre är äldre än jag, så två av dom lever inte längre. Spelar kort med mig gör dom däremot fortfarande från och till. Jag har sett sångerskor, som knappt var födda när Elvis Presley dog, sjunga duett med honom på Youtube. I datorernas tidevarv kan vem som helst bli odödlig. Dom största artisterna fortsätter visst dessutom att tjäna en väldans massa pengar, fast dom inte ens lever längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar