fredag 10 augusti 2018

Helg.

Första arbetsveckan efter semestern är avklarad, och den gick minst lika fort som en semestervecka. Tiden rusar visst alltid förbi i min ålder. Nästa vecka kan bli något värre, eftersom det då införs obligatoriska arbetskläder på mitt jobb. Det innebär tröja med ärm, och det har jag riktigt svårt för i värmen där. Jag väntar väl några veckor tills den värsta hysterin har lagt sig, innan jag klipper av ärmarna. Får jag sparken efter det vet ni varför. Ett alternativ kanske kan vara att svimma av värmen. Efter det borde jag kunna få ha mitt linne. Det har hänt förr, men det var när jag jobbade på Nordchoklad, så det är ett tag sedan. Idag var det dags för massage på förmiddagen. Det är så välbehövligt för den här gamla kroppen att det nätt och jämnt är njutbart. Förra gången var det så skönt när min massageterapeut äntligen slutade plåga mig, att jag somnade och sov över den bästa biten. Idag bad jag henne att hålla mig vaken. Hon är en mycket serviceinriktad människa, så när hon märkte att jag höll på att somna frågade hon mig om mina svullna fotleder. Dom är åtminstone inte lika tjocka nu som dom var innan semestern. Min svägerska gav mig rådet att sitta med fötterna högt. Det enda negativa med helgen som ligger framför mig är att jag inte har fått tillbaka skivan till mitt köksbord efter renoveringen. Nåja, det går väl att lösa lördagskrysset vid skrivbordet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar