onsdag 8 augusti 2018

Hemleverans.

Jag bytte tassar på köksstolarna på semestern. Bordet är så stort och tungt, att jag aldrig ens har tänkt tanken att göra samma sak på det. I söndags monterade jag bort benen från det, men fast dom har stått med tassarna i vädret sedan dess, kom jag inte på tanken att passa på att byta dom förrän i morse. Då gjorde jag det direkt, så nu bör dom klara sig i trettio år till. Eftersom jag sover på dagarna brukar jag ha signalen avstängd på telefonen, för att inte vakna av vartenda reklammess som plingar in. Nu har hantverkare lovat att höra av sig, så idag har den legat påslagen en meter från min huvudkudde. Mitt på dagen sov jag tydligen gott, för då hade jag fått SMS från Postnord utan att jag vaknade av plinget. Min stol hade anlänt Småland, och jag fick välja själv hur jag ville ha den levererad. Den stod i Kalmar nu, men att hämta den där kändes som lite överkurs. Då lät Willys här i Nybro vettigare, men för mig som inte har bil var förstås hemleverans det ultimata. Nu kommer dom när jag sover som bäst imorgon. Det gäller att jag vaknar av dörrklockan, och har morgonrocken i beredskap. Jag har väl berättat om den gången jag höll på att öppna för brevbäraren spritt naken? Är stolen väl på plats är det ju ingen panik med att se om jag klarar av att montera den själv, eller jag måste ragga hjälp. Jag kommer definitivt att få lägga huvudet på sned för att få upp den gamla stolen på vinden, för den orkar jag inte bära själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar