torsdag 2 augusti 2018

Läkarbesök.

För ett par veckor sedan hämtade jag utrustning på lasarettet och gjorde ett snarktest hemma under natten. Flickan som visade mig hur allt skulle sitta sa att jag skulle få svar via brev inom två, tre veckor, eftersom det var semestertider. När jag istället fick en läkartid med vändande post, kändes det lite oroväckande. Idag skulle en buss vara vid lasarettet vid exakt rätt tid, men man ombads vara på plats och anmäla sig en kvart innan. Jag tog därför bussen innan, och intog min frukost i Bistron på sjukhuset medan jag väntade. Den mycket trevlige och extremt unge läkaren hade till och med ett namn för det som känns tjockt i halsen. Det kallades klumpkänsla. Däremot trodde han i motsats till en annan läkare jag har frågat att det kunde bli bättre om jag lyckades gå ner i vikt. Han kände på utsidan och tittade på insidan genom en slang genom näsan, men allt såg bra ut. Jag har måttlig obstruktiv sömnapné, och ska få prova ut en andningsmask. Den såg inte direkt bekväm ut, men var visst snudd på beroendeframkallande. Mitt obefintliga sexliv lär knappast få någon nystart förstås. Fast jag minns någon som sa att glasögon var sexigt, eftersom man fick börja med att ta av tjejen dom. Det kanske är samma sak med en andningsmask. Läkaren och jag var lika pratsamma båda två, så innan jag visste ordet av hade jag missat bussen hem. Nästa skulle dröja två timmar, så jag traskade ner till centralen och tog Krösatåget istället. Det var första gången jag åkte ett tåg som stannade i Smedby och Trekanten på vägen till Nybro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar