fredag 31 augusti 2018

Regn och rusk.

När jag promenerade till jobbet igår kväll duggade det bara lite lätt. Jag blev inte ens blöt, och det var varmt och skönt. Under natten tilltog regnandet, och när det var dags att gå hem i morse var det ett jäkla oväder. Jag har ett paraply i ryggsäcken för såna tillfällen, men det hjälpte inte mycket när det regnade på tvären. Det blåste avigt flera gånger, och det enda jag lyckades hålla torrt på mig själv var håret. Till sommarens åskskurar är paraplyet bra, men när höststormarna tar i gör nog en regnjacka mer nytta. På hemvägen är det ändå inte hela världen, för då åker ändå dom blöta kläderna av så fort jag kommer hem. Är det sånt väder redan när jag ska iväg på kvällen får det bli hela regnstället. Så tar jag med mig torra strumpor, eftersom dom enda gummistövlar jag äger knappast håller tätt efter många år i vindsförrådet. Det slår mig nu att jag inte ens har kollat så dom står kvar över huvud taget. Det har hänt förr att någonting jag har varit säker på skulle finnas på en viss plats, visar sig vara sålt på Tradera eller helt enkelt bortkastat. Det intressanta med mitt dåliga minne är at jag kan överraska mig själv. Jag får definitivt se till att undersöka om paraplyet är helt innan jag packar ner det i fodralet igen. Blåste det inte sönder idag, måste de vara riktigt bra kvalitet. Det är jag inte bortskämd med när det gäller hopfällbara paraplyer, men dom är som sagt smidiga att stoppa ner i ryggsäcken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar