onsdag 1 augusti 2018

Kamerainställningar.

Vissa funktioner på saker och ting tänker jag knappt på att jag använder, förrän dom plötsligt inte fungerar som dom ska. När jag för över kort från digitalkameran till datorn är det till exempel väldigt praktiskt att kunna se när dom olika korten är tagna. Dom senaste jag har lagt in har varit från 2009, och då hade jag inte ens digitalkamera. Nu behövde jag instruktionsboken, för att hitta rätt inställning. Saker och ting har en tendens att försvinna hemma hos mig, så den hittade jag inte. Jag rotade igenom ett par av dom lådor där den borde ligga, innan jag gav upp. Det mesta i den vägen finns ju på Internet numera, så jag tänkte att det kanske var enklare att söka där. Eftersom jag är väl bekant med mitt dåliga minne, kollade jag först mappen i datorn där sånt ligger. Jag hade mycket riktigt redan plockat hem en bruksanvisning för min kamera. Nu besparade jag mig i alla fall den sökningen. Hade jag tänkt den tanken tidigare, kunde jag ha sluppit rotandet i lådor också. Nu är tid och datum mycket nogsamt inställda på sommaren 2018. Alla håller tummarna för att jag har gjort rätt, så det förblir riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar