måndag 27 augusti 2018

Valtider.

Säga vad man vill om dom socialdemokratiska valarbetarna, men morgonpigga är dom. Medan jag var på Kvantum igår morse hade dom varit här och lämnat sina valsedlar. Det är väl inte alla som ens är uppstigna före åtta en söndagsmorgon, mycket mindre på språng. Dom var visserligen för sent ute så till vida att jag redan har röstat, men jag har förstått att man kan ändra sig på själva valdagen. Det som skulle kunna få mig att använda just dom här röstsedlarna är att en före detta arbetskamrat är med på två av dom. Hon är visserligen inte arbetare längre (åtminstone inte som jag tolkar begreppet), men man kan tydligen vara med i arbetarepartiet i alla fall. Vid valet för sexton år sedan skrev jag faktiskt ut lappen på bilden och satte upp på jobbet. Det är det närmaste valarbete jag någonsin har kommit. Det tyder på att jag själv både röstade på och kryssade henne den gången. Jag som hävdar att jag aldrig har röstat på Socialdemokraterna och aldrig kommer att göra det. Till kommunfullmäktige kan det tydligen hända att jag har gjort det någon gång. Kommunisterna delade ut inbjudan till ”En kväll om Nybromodellen” senare under söndagen. Det var musikuppträde, fri entré och gratis hembakad fika. Så blev man erbjuden att prenumerera på tidningen Proletären för halva priset i ett halvår. Man fick dessutom en premie på köpet, och man kunde välja mellan tygkasse, kaffemugg eller t-shirt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar